2011. március 27., vasárnap

Barack színű rózsák



Ez egy elég különleges torta. Már ami az ízét illeti. Az volt a kívánság,hogy legyen benne étcsokis és vaniliás krém. Valamint egy réteg marcipán. Azt hiszem sikerült elérnem a kívánt hatást. Még nekem is ízlett,pedig nem szeretem az étcsokit.

A recept:

Hozzávalók:

Kakaós piskóta

Vanilia krém:
4 dl tej
2 dl tejszín
kis citromhéj
1/2 vaníliarúd
4 tojássárgája
12 dkg cukor (6 ek.)
6 dkg liszt (4 ek.)

elkészítés:

A tejszínt a tejjel elkeverve a reszelt citromhéjjal, a félbevágott vaníliarúd kikapart belsejével kis lángon felteszem főni. Nem szabad megvárni, hogy felforrjon! Félreteszem, hadd hűljön ki langyosra.
Amíg a tej hűl, gépi habverővel a tojássárgáját a cukorral és a liszttel elkeverem csomómentesre.
Folyamatos keverés mellett egy kis merőkanállal belemerem a langyos tejet, majd visszaöntöm a fémlábosba, és kis lángon besűrítem.

Étcsokis krém (ez fél adag):

28 dkg étcsokoládés tortabevonó (vagy inkább kevesebb,mert a nagy kakaó tartalomtól belekötött a tálba)
240 ml tejszín

A tejszínt egy edényben felmelegítjük,majd az összetört csokira öntjük. Kicsit állni hagyjuk és utána összekeverjük. Ha teljesen lehült,jól felverjük.

A natúr marcipánt kinyújtjuk (én 15 dkg-ot használtam hozzá) majd megfelelő méretű kört vágunk belőle.
A csokis piskótát 4 részre vágjuk. A elsőre vanilia krémet teszünk,a másodikra csokisat. A harmadikat vékonyan megkenjük a maradék vanilás krémmel és rátesszük a marcipánt. Az utolsó tésztalapot is megkenjük vanilás krémmel és ráfordítjuk.





2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszenek a rózsák a tortán! Igazán ízléses színeket készítettél! :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. Mikor megcsináltam a fondantot nem tetszett de rózsaként szépen mutat.

    VálaszTörlés