2011. április 4., hétfő

Tortadekorációs tamfolyam 1.

Tegnap Pesten voltam a Desszertmester által rendezett tortadekorációs tanfolyamon.Szerintem jó volt,legalábbis nekem tetszett. Volt amit már tudtam de de azért újat is tanultam. Egy nagyon kedves hölgy oktatónk volt aki türelmesen végig mutogatta mindenkinek egyesével a mintákat és bármikor segített ha elakadtunk. Sokszor megdicsérte a munkámat,ami nagyon jól esett. Kb. 20-an voltunk, a másodéves cukrásztanulóktól a nagymamákig. Szinte mindenki hobbi szinten készítette a tortákat. Egy cukrász szakoktató is volt köztünk,ami szerintem dícséretes mert ő legalább többet akar tanítani a gyerekeknek,mint az átlag oktatók.

Most a habzsákos technikát tanultuk. Wiltonos vajkrémmel dolgoztunk.

Ízre szerintem nem egy nagy szám de az állaga kiváló. Ezt házi vajkrémmel nem lehet elérni,szerintem. Ezért szebbek mindig a virágok a képeken,mint nekem itthon.

Használtunk csillagcsövet (Wilton 20-as) és sima csövet ( Wilton 3-as),majd jött a szirom cső(wilton 103-as),ja és a levél (Wilton 352-es). Hát úgy ahogy sikerült rózsát csinálnom de van még mit gyakorolnom. A többi simán ment. Na és olyan nagyképű voltam,hogy a kosárfonást már meg sem csináltam. :)

1-2 dolog amit tanultam:
-ha túl sok krémet teszünk a habzsákba,nehezebb vele dolgozni
-az sem jó,hogyha felmelegszik a krém ( ezt mondjuk eddig is tudtam)
-ezzel az amerikai krémmel gyönyörűen lehetett dolgozni de az ára nem túl kedvező (bár nagyon csábít,hogy vegyek egyet)
-ha igazítani szeretnénk a már szépen kinyomott krémen,akkor újjunkat kenjük be egy kis keményítővel és nem ragad hozzá,így pl. a kis pöttyöket még formásabbá tehetjük

Gyorsan eltelt a nap,haza se akartam jönni,pedig úgy fájt a kezem,hogy könyékig lüktetett és szurkált.

Jövőhéten is megyek,akkor a fondantos technikát tanuljuk. Már nagyon várom mert orchideát is fogunk csinálni.
Aztán ha minden igaz lesz majd haladó tanfolyam is. Remélem arra is el tudok menni.

Csináltam 1-2 képet,igaz csak telefonnal így nem lett túl jó de a lényeg látható rajta.

A Wiltonos tortadekorációs könyveket letölthetitek itt.

1 megjegyzés:

  1. Angi!
    Jól tetted, hogy rögzíted a tanfolyamon tanultakat! Majd a következő oktatást is írjad be. Milyen jó lesz majd később visszakeresni! :-)

    VálaszTörlés